Kryssning, promenad och Brändskär

Vi har varit på kryssning med Birka. Vi for med vår gode vän B. Det var en kort kryssning till Stockholm och tillbaka till Mariehamn, men det räcker bra. Vi hann dricka Champagne och äta gott, samt ta det lugnt, och vad är bättre än det. Här är några bilder från Stockholm
Vi fick också god mat. Till förrätt valde jag laxröra.
Till varmrätt åt jag ryggbiff med potatiskaka och vitlökssås.
De hade sen en meny med en massa efterrätter, men Mats och jag frågade om det fanns glass, och det fick vi, med jordgubbar, mitt i december. Det var verkligen gott.
Vi hade jättefin hytt, och det var fin utsikt och så mycket fint som jag kunde ha fotat, men jag vet inte varför det inte blev av. Jag var imponerad av alla fina juldekorationer, och jag lyckades fota en gran i alla fall, så håll till godo! Det blir inte fler bilder från resan. Typiskt mig! Den är ju faktiskt fin, fast jag inte skulle ha bara gröna och bruna eller guldfärgade kulor i vanliga fall.
Det var en rolig och trevlig kryssning, men vi var ändå glada att komma hem och ta det lugnt i går. Idag gick jag och promenerade. Det var en otrolig soluppgång.
Det kändes skönt att promenera. Vi tvättade lite och grejade hemma, men sen började vi packa och for iväg till Brändskär. Jag behövde inte göra något åt saltvattensfiltret, eftersom snön hade smält, men jag kollade förstås att det kom vatten. Nu är det i alla fall snart varmt i bastun och vi ska snart bada bastu och simma. Det är ett så vackert ljus här.

Kommentarer

Populära inlägg