Compagniet

 Vi började kvällen på Compagniet med att beställa en fördrink, innan det var dags att gå till bords. Jag valde en White lady. 

Den var otroligt god. Jag vet inte hur de kan vara så syrliga och goda på vissa ställen och inte alls lika goda på andra, men denna var perfekt. Det var också så fint i restaurangen, riktigt mysigt. Jag gillar verkligen inredningsstilen. 



Mats drack gin tonic med åländsk gin och åländsk tonic. Den var tydligen också extremt god. Efter detta gick vi till vårt bord. Vi beställde båda detta till förrätt: 
Blinier med rom, creme fraiche, lök och friterad dill. Friterad dill var något nytt för mig, och det var helt fruktansvärt gott. Jag vet inte hur de gjorde, men jag ska experimentera lite. Resten var också gott, så detta var en höjdare. Sen beställde vi samma varmrätt också, vilket var detta: 
Mats valde inte pommes frites till, men det gjorde jag! Detta var också otroligt gott. Oxfiléspett, grönsaker, två såser, mm! Vi brukar ju inte äta efterrätt, men idag var det en speciell dag, så vi beställde glass. 
Ja, men vilken glass sen! Vi är så nöjda och belåtna med vår hemester än så länge och särskilt med middagen. Mats beställde detta lyxfat med små munsbitar: 
Så himla fint. Det var tydligen gott också. Ja, nu är vi så mätta att det nog blir sängläge. Det enda som är synd är att vi och ett sällskap till var de enda gästerna. Det var trevligt för oss, men kan ju inte gå i längden. I morgon bitti blir det frukost och sedan vedarbete i Lemland innan hemfärd. 

Kommentarer

Populära inlägg