Hotell Arkipelag

Nu när det är måndag är det sportlov på riktigt. Det har ju varit helg hittills. Jag har varit till optikern, som jag ordnade en tid till på sportlovet, för att inte behöva vara borta från skolan. Jag väntar nu på mina nya glasögon och det känns alltid roligt med lite förnyelse. Vi passar också på att fira lite hemester. Vi bestämde för ett tag sen att nu när vi inte kan fara bort någonstans, så kan vi ju åka  någonstans på Åland och fira lite sportlov och ledighet tillsammans. Vi bokade på Arken, eftersom det har Ålands vackraste utsikt, och jag har ju bott här förut, när jag var på kurs en gång, när jag jobbade på posten på 1990-talet. Det är ändå ännu finare i rummet nu. 

Jag hade ingen balkong då, men det finns till detta rum. Så fint. Det finns bord och stolar. Vi bestämde genast att vi måste bo här i sommar igen en gång, så att vi kan sitta på balkongen och njuta.

Vi njuter nu med, fast inne. 
Prosecco och havsutsikt, mmm, gillar! Lyxigt känns det efter detta coronaår när vi knappt har varit någonstans. 
Lyxig säng också! Nu väntar vi på att få gå ner till restaurangen. Vi har bokat bord kl. 18.30, så vi kommer att vara rejält hungriga vid den tiden. Det får dock bli ett eget inlägg om detta. Vi ska lyssna på landskapsregeringens presskonferens om alla nya fall av Covid-19. Jag skriver ju om allt fint och njutigt, men i bakgrunden finns ju hela tiden Corona, och alla nya fall inför sportlovet. Vi hoppas att alla har lätta symptom och att fler inte blir smittade. Vi ska njuta idag, men verkligheten kommer ifatt hela tiden. 

Kommentarer

Populära inlägg