En solig men ändå orolig lördag

 Idag har jag varvat städning, fixande och allmänna positiva vårkänslor med oro för hur det ska gå på Åland, nu när så många är smittade. Vi såg på Landskapsregeringens presskonferens och de följande veckorna känns oroväckande. Vi har ju varit försiktiga och haft munskydd och hållit avstånd, men vi har också glömt ibland, vi har handlat i affärer och bott på hotell och ätit på restaurang, för första gången sen i somras. Vi är, som tur är, inte sjuka, men det känns ändå som om vi har gjort fel, trots att vi ville stödja det lokala näringslivet. Ja, det är inte lätt. Jag har i alla fall kollat baljan, som jag fyllde upp igår. Den läcker på ett ställe, så den måste lagas. 

Det är ju egentligen kåpan till Mats släp, men den behövs inte längre, så passar utmärkt för mig till blötläggning av pil. Mats får fixa, när han har tid. Annars är jag så nöjd, för vi har fört hit trädgårdsmöblemanget från Lemland. Vi städade idag och Mats skakade mattorna och la dem att vädra, både på räcket och bordet. Helge, som alltid sov på en av stolarna i Lemland la sig genast ovanpå bordet och njöt i solen. 
Ja, nu får vi njuta av de små sakerna.  Jag köpte tulpaner igår på affären. Jag vill ju helst ha blandade buketter, men denna gula färg passar så bra mot gardinerna. De är dubbla dessutom. 
Så vackra! Annars har vi sett på skidåkning och lagat mat och annat. 

Kommentarer

Populära inlägg