Buffalo

Idag åkte vi med vår gode vän B till Buffalo i Korpo. Det har varit ett fantastiskt väder hela dagen. Jag hade både duk för öronen och hatt för solen, och båda behövdes. 

Duken hjälpte också till att hålla hatten på plats. Det var ganska mycket folk på Buffalo, och inte så konstigt, med tanke på vädret. Vi fick ett bord i solen, istället för under tak, där vi brukar sitta, men det gick bra. Jag beställde sniglar till förrätt. De var fantastiskt goda. 
Till varmrätt tog jag samma som alltid, nämligen deras ribs. 
Sen tog jag även efterrätt, och då fick det bli min favorit igen, glass! 
Efter detta var jag så mätt att jag inte behöver äta förrän i morgon kväll. Ja, det var en fin dag. Här är en bild av Buffalo.
Vi körde hem i kvällssolen sen och det höll sig fint hela vägen hem. 
Det är ju härligt med sommarrestaurangerna. Det är fint att kunna åka på sjön och kunna njuta av god mat.

Kommentarer

Populära inlägg