Familj och teater

Igår åkte Mats och jag till Sund och träffade hans faster, hans kusin med familj och hans mamma, syster med sin man och hans bror. Vi satt ute i trädgården och det var verkligen trevligt. Vi åt lunch tillsammans och drack sedan kaffe med glass, maräng och bär. Så gott! Efter detta åkte vi till stan, för att se denna pjäs:

 Jag blev lite chockad, när jag fick se hur vi skulle sitta. Här är scenen, och den är ju ok.

När jag bokade och det var en uteteater trodde jag att platserna skulle vara utspridda, men det var tätt ställda stolar, alla bredvid varandra. Det var dessutom någon precis bakom mig som satt och hostade, samt en till i publiken som satt och nyste. Jag kan ju säga att det inte var någon höjdare. Jag ville gå genast och sen i pausen, men jag satt kvar sen i alla fall, eftersom Mats ville stanna. Jag tyckte om pjäsen, och skådespelarna var riktigt bra, men jag är inte riktigt redo för postcovid riktigt ännu. Jag tycker att det har varit skönt att slippa sitta nära okända människor, och utsättas för deras bakterier och virus. Jag är inte rädd, om någon nu tror det, men jag gillar inte att folk ska trängas ihop i onödan. Egentligen går det också, om förkylda människor skulle ta sitt ansvar och stanna hemma.

Kommentarer

Populära inlägg