Stadsresa


Idag blev det ännu en stadsresa. Jag åkte med Odin i morse. Stickningen var med, trots värmen. 
Jag har påbörjat en till Strömsötröja, bara för att det är lätt att ta med sig stickningen i bilen. Strömsötröjan är också roligare att sticka än andra tröjor jag har stickat. Jag tror också att mönsterstickning är bra för den sommarlovslediga hjärnan! 😊 Jag har inte fäst trådarna på den jag gjorde precis innan skolan slutade, så jag borde ta med den till Brändskär egentligen. Jag gör även denna i restgarner. Jag gillar faktiskt orange väldigt mycket, men vi får se hur tröjan ser ut när den är klar. Jag har träffat två väninnor idag. Vi har känt varandra sen vi jobbade på PBS tillsammans. Det är över tio år sedan. Vi brukar försöka träffas en eller två gånger i året, men det har blivit mer sällan nu, så det var så roligt att träffa dem. Jag körde till Hummelvik efteråt. Här är Prästösundsfärjan. 
Det är fullt i affärerna, fullt på vägarna och fullt på färjorna och hett! Det är som förr om somrarna. Här är en bild från Hummelvik och Alfågeln. 

Det är fullt med bilar. Roligt. Jag har också kännt mig bekväm i affärerna idag. Folk har för det mesta munskydd på sig. Skönt.

Kommentarer

Populära inlägg