Storm

I natt blåste det ordentligt och snöade dessutom. Det var dock vackert på dagen, trots blåsten. 

Det syns inte så bra hur mycket det yr, men det blåste ganska bra även på förmiddagen. En lärare från Lappo, samt lärare och elever från Enklinge måste stanna hemma idag, då färjorna inte gick på morgonen. Vi satt i värmen i klassrummet och tittade ut på snön som yrde. 
Jag har två elever i närstudier och resten på distans. 
Det går bra för det mesta, men ibland känns det stressigt. 

Jag tar av mig munskyddet när jag sitter ensam så klart! Ibland tar jag det av mig för att det blir lättare att göra sig förstådd på distans utan munskydd. Jag håller ändå avstånd till dem som har närstudier. Landskapsregeringen har bestämt att högstadiet ska tillbaka till skolan nästa vecka, så jag ser fram emot att träffa dem igen då. 

Kommentarer

Populära inlägg