Kall promenad



Det var fantastiskt fint ute idag, och jag gick min vanliga runda. Sol och snö och mörka moln, det är ju så vackert. Här är jag vid Nedre Dansos, tror jag att huset heter. Framför mig ligger Klockars. 
Se hur ren snön är! Det ser inte ut så länge i stan, men här är det vitt länge. Jag måste fota vid Gunnars också, då solen lyste så fint. 
Jag valde sedan att gå förbi byn och gå rundan genom att börja gå förbi sopstationen. Jag tog en bild på Österåker, som jag ju oftast gör. Här är Högstu och Åkers, samt Gunnars.

Sen tog jag en bild till åt andra hållet med Forssas, Nybondas Österåkers och Åkers i bakgrunden. 

Sedan gick jag runt och frös något fruktansvärt när jag fick vinden emot mig på vägen tillbaka. Fy, vad det var kallt. Här tog jag ännu en bild av Österåker och solen. 
Det var en väldigt fin promenad, men jag måste duscha i extra varmt vatten när jag kom hem! Det var ändå skönt att promenera, och det ska jag göra i morgon igen, för då ska jag till skolan och förbereda inför nästa vecka. 

Kommentarer

Populära inlägg