Påsk på Brändskär

Vi åkte hit till Brändskär igår, efter att jag slutat skolan. Vi släppte ut Helge genast, på bryggan, och han kände igen sig, fast han inte har varit hit sen i augusti. Han älskar att vara här. Han är lugn på ett helt annat sätt än i byn. Här behöver han inte vakta sitt revir, utan är helt nöjd och vill vara med oss hela tiden. Vi eldade genast i spisen när vi kom, och det blev fort varmt. I morse åkte vi till Kumlinge igen av och an. Jag vattnade tomatplantorna och så tog vi med oss lite till saker, som blev glömda igår. Mats har åkt iväg på jaktfest med rådjursjaktlaget. De skulle äta soppa tillsammans och antagligen skryta lite om vilka goda skyttar de är! 😄 Oavsett, så är det bra med en gemenskap och ett socialt sammanhang. Jag blev faktiskt också bortbjuden, men Mats har ju båten, så jag stannar hemma med Helge. Han är nöjd och sover bredvid mig. 
Det blåser ordentligt nu, men jag måste ta en bild av ranunkeln i solen. Den höll dock på att blåsa bort. 
Jag tycker att det är så fint att titta ut, men det är så kallt ute i vinden. 
Det syns inte riktigt på bilden hur mycket det blåser. Jag och Helge njuter dock inne. Det är härligt att vara här och sitta och titta ut. Jag ser en stor blå båt just nu, med flera som kastar drag i lä för Ämtholm, så tydligen har turistsäsongen kommit igång. 
Jag har några narcisser med mig hit. De blommar inte ännu, men de är fina för det. Nu ska jag fortsätta att läsa min bok. Det är en deckare som jag kan rekommendera, för den är välskriven och spännande. Perfekt lovläsning. 

Kommentarer

Populära inlägg