Valborgsmässoafton

Mats och jag vaknade ganska tidigt i morse och drack kaffe i lugn och ro. Sen sågade Mats ved och jag kastade ut mattorna, som Mats sedan skakade. Jag sopade och torkade också golvet innan mattorna fick komma in igen. Sedan badade vi bastu och simmade. Det var en bra början på dagen. Vi åkte sedan ut med båten och träffade goda vänner och åkte till en holme och satt och pratade i några timmar. Mats och jag åkte sen tillbaka till Brändskär en stund innan vi for till Väderholm, där Hembygdens väl hade anordnat valborgsfirande.


De sålde kaffe, mjöd, korv och munkar. 


Utsikten är fantastisk från Väderholm.


Åt ena hållet ser man mot Magskär och Brändskär. Åt ett annat mot Marskil. 


Vackrast är ändå utsikten mot Stråket och Delet. 

Det blev en fantastiskt fin kväll och en varm kväll. Jag måste klä av mig en tröja och knyta flythalarens ärmar runt midjan, för jag fick så varmt. Det var så trevligt också att träffa så många kumlingebor och andra med anknytning till Kumlinge och prata med människor jag inte träffar så ofta. 

Kommentarer

Populära inlägg