Regnbåge


Igår åkte vi till Brändskär först på kvällen, eftersom Mats kom hem på Odin. Jag följde med på Marinetraffic.com, så när de var precis vid Snäckö färjfäste satte jag Helge i bur, klädde på mig mina regnkläder och tog ut maten och allt vi skulle ha med oss. När Mats kom satte jag allt på flaket, utom Helge, förstås, som alltid åker i mitt knä. Mats bytte om under tiden, och sen åkte vi direkt ner till båten och åkte ut till Brändskär. Mats eldade i bastuspisen och jag i husets, och sedan var det bara att ta det lugnt och njuta. I morse öste regnet ner, men sen blev det ljusare och en vacker regnbåge lyste upp himlen. 
Det var ett speciellt ljus i öster. 
Det är ovanligt med så gul himmel. Det ser lite speciellt ut. 
Efter en stund lyste solen upp allting och det blev nästan en regnbåge till, men inte riktigt. 
Det är alltid så fascinerande att vara här och se naturens skiftningar. Det kanske är för att det syns mycket bättre här bara, men jag njuter verkligen av det. På alla bilder, utom den sista öser regnet dessutom ner. 

Kommentarer

Populära inlägg