Soppa

Jag såg att vi hade tre paprikor i kylen som började bli dåliga, samt några schalottenlökar som jag inte ville att skulle bli dåliga. Jag bestämde mig för att göra en soppa.

Det ska vara mycket olivolja, lök och vitlök. Paprikorna fick gå en runda i ugnen, så att skalet skulle lossna. 
Jag la till en burk med mixade grönsaker som blivit kvar sen i fjol när vi hade växthus och jag fick massor av tomater, paprikor och chilifrukter. I år blev skörden inte lika stor. Jag hade dock tre färska tomater, som jag plockade från plantorna vi fick av Mats syster, som också åkte i. Jag mixade sedan soppan när den hade kokat en stund. 
Den blev så himla god. Det går bara inte att misslyckas med att laga soppa på färska grönsaker. Tyvärr kan jag inte återskapa den eller skriva något recept, så att jag skulle kunna laga den igen, för det kan ha varit vad som helst i grönsaksröran i frysen, beroende på vad som var moget då. Det är bara att njuta av den som den är nu. 

Kommentarer

Populära inlägg