Första majlov

I morse var det en otroligt fin morgon. Det var först dimma, men sedan började dimman lätta. 
Här ser det redan soligare ut.
Det blåser hårdare nu och är ganska kallt, trots att det är sydlig vind. Vi är lediga på måndag, och trots att det bara är en extra ledig dag känns det ändå som ett längre lov, bara för att vi kan vara här på fredagseftermiddagen också. När vi veckopendlade gick det ju så mycket tid åt till att vänta på färjor och åka färjor, att helgen blev så mycket kortare. Jag köpte jord här på Kumlinge och en planterade pelargonerna och nejlikorna i koppargrytan när jag kom hit igår. Det blev fint. 
Idag är Mats på ett möte, och jag har planterat sparrisrötterna och täckt över med såduk. Om det kommer upp något ska jag ta en bild utan duken sen.
Jag satte också rödlök och gul lök. 

Jag hämtade höter och täckte hela lådan, som gödsel. Det gröna är dragon i förgrunden. Den stackars rosmarinplantan har fått lite kallt, men jag hoppas att den tar sig. 
Vi ska hoppas att citrontimjanplantan överlever också. Jag tog en lite närmare bild på lökarna. 
Vi får väl se vad som klarar sig. Det är kul med lite odlingar. 



Kommentarer

Populära inlägg