Tacos och Helge

 Helge har en filt på bordet, för han ligger där när vi är borta och håller utkik för att se när vi kommer tillbaka. Nu sitter han där när vi äter också, men det gör inget. Han sitter och låtsas att han inte alls ser vad vi gör, men nog är medveten alltid! 

Igår åt vi tacos, och det lockar inte honom, faktiskt, så då höll han oss bara sällskap. Jag gjorde salladen medan Mats var på möte igår. 
Bara sallat, tomat och paprika. Jag tycker att det är onödigt med gurka, den tillför ingen smak. På sommaren när vi har squash har jag hellre squash i sallad. Jag gjorde också guacamole. Det är väl egentligen ingen riktig guacamole, eftersom det inte är någon tomat eller chili i, så jag borde väl kalla den avokadoröra, kanske. Jag har i massor med vitlök, salt, och en aning tacokrydda. 
Mycket ska det vara. Denna är gjord på fem avokado och två stora kinesiska vitlökar. Mm, gott! Sedan äter vi kött med tacokrydda till, förstås. 
Förr åt Mats tortillabröd och jag tacochips till, men det slutade vi med för åratal sen. Vi äter bara detta och det är väldigt gott och hälsosammare än med bröd och chips. Ni ser väl hur jag drar ihop munnen, som en riktig prussiluska!😁

Kommentarer

Populära inlägg