Mulet

Jag är fortfarande extremt förkyld. Jag har snutit mig och hostat hela dagen, men har hållit mig på avstånd från andra. Mest märks det ändå på min röst, eftersom jag knappt kan prata. Usch! Jag vill verkligen inte smitta någon, men tre lärare är borta. I morgon har jag bara en timme i alla fall, och likadant på onsdag, på grund av att elever också är frånvarande. Sen blir det en lite längre helg, då vi alla får vila upp oss. Idag hade vi besök av Syltorkestern i skolan. De var verkligen proffsiga. Det lyfte hela dagen. Här hemma måste jag glutta under odlingsdukarna igen. 

Löken är på gång. De är så fina! 
Dragonen har tagit sig, vilket är så roligt. Bakom dragonen skymtar pyttesmå salladsplantor. Annars har jordgubbsplantorna verkligen tagit sig när de fick lite duk att värma sig under. 
Potatisen har inget hänt med, och inte heller sparrisen, men de tar sig nog. Det ska bli fint sen när jag kan ta hit tomat- och paprikaplantorna. 

Kommentarer

Populära inlägg