Tulpaner och klor

Idag fick jag helt plötsligt syn på blommande tulpaner i rabatten på Kumlinge. 

Men just det, jag satte ju lökar i höstas. De är ju så fina. 
Jag gick ner till mina odlingar häromdagen och höll i mig i altankanten, då Helge attackerade min hand. Han gör alltid det av någon anledning, så nu stannar jag alltid och leker en stund med honom. Jag sätter dock inte dit handen, för den riskerar att trasas sönder när han är på lekhumör. Han får attackera en pinne i stället. Han har väldigt vassa klor. Han ser så rolig ut när han får sina busryck. I morse var det så otroligt vackert. Äntligen var det lite mer vatten i sjön.

Det är så skönt när båten ligger lite högre upp vid bryggan och i båthuset.
Vilken skillnad. Nu på eftermiddagen har det varit nordlig vind. Det var så kallt inne att jag satt och huttrade. Det var bara att elda, och nu är det varmt och skönt igen. 
Öronen är inte bättre, trots att jag kunde köpa nässprej igår, när apoteket var öppet igen. Det susar i öronen och jag har knappt hört något alls idag heller. Jag ska använda nässprejen till tisdag kväll, så vi får väl se vad som händer, om något. Jag var så trött efter skolan idag också, och det var skönt att sitta inne och läsa och mysa med Helge. Vi sov till och med en stund. 
Jag ska gå och laga guacamole med massor av vitlök nu, och laga sallad, så får Mats steka malet kött och krydda med tacokrydda när han kommer. Mycket kryddor och vitlök måste ju vara bra för att bota det mesta. Jag ska hämta honom i båthuset. Skönt att det blåser mindre nu.

Kommentarer

Populära inlägg