Sommarsäsongen inledd


Igår inleddes sommarsäsongen med ett besök till Kastören. Det hade varit full fart på fredagen, men igår var det väldigt lugnt, så det var skönt för oss. Jag beställde soppa till förrätt. Det var Kastörens blomkåls- och broccolisoppa. Mycket gott. Till varmrätt åt jag säsongens första högrevsburgare. 
Den var saftig och god. Såsen rör jag inte, som vanligt, men hamburgaren är tillräckligt saftig ändå. Jag måste komma ihåg att säga att de inte behöver slösa någon sås på mig nästa gång. Till efterrätt beställde jag glass med kinuskisås. 
Mats åt också soppa till förrätt, men abborre till varmrätt. Han tog ingen efterrätt, utan drack en Irish coffee utan socker i stället, precis som han brukar göra. Det fanns massor av färsk mynta, så det fanns ett dagens erbjudande på mojito med färsk mynta och det måste vi ju också prova. Det är ju så gott med en massa färsk mynta i. Förresten måste det väl vara färsk mynta för att göra mojito, jag tror inte att det ens skulle gå att laga det på torkad mynta. Det var en trevlig kväll med god mat och gott sällskap, så vad mer kan man önska sig. Nästa gång ska jag prova den andra förrätten, som är toast med fisk/skaldjur, samt abborren till huvudrätt. Den andra efterrätten är créme brulée, och det älskar jag, så det ska jag ta nästa gång. Jag var bara sugen på glass igår.

Kommentarer

Populära inlägg