Spegelblank morgon


I morse var det spegelblankt på sjön. Så skönt efter all blåst. Måsarna sitter på grynnan, som syns ännu. Det var igen en halo runt solen. 
Det var också så skönt att vara rastvakt idag, för det var varmt och skönt. Härligt. Mats målade klart båthuset idag också, och det blev så fint. 
Min förkylning har inte blivit bättre, snarare sämre. Öronen värker och jag hör sämre idag. Jag snorar och hostar och är allmänt äcklig. Usch. Jag har örongångsinflammation igen, tror jag. Jag har satt olja i öronen varje och varit så försiktig, och absolut inte doppat huvudet i vattnet, så jag tror att det beror på förkylningen. Idag är det tionde dagen jag är förkyld.  Jag ringde till hälsovården, men de har ingen som jobbar idag, så jag får ringa i morgon, om inte öronen mirakulöst har blivit bättre tills dess. Hoppas det. Vi får se. 

Kommentarer

Populära inlägg