Höstlista

Jag har läst att många av mina favoritbloggare har använt sig av Flora Wiströms höstlista på:

https://flora.elle.se/

Här kommer så min höstlista:

Vill fokusera på

I höst vill jag fokusera på motion och styrketräning. Jag gillar att träna och att motionera, så det ska det bli mer av nu. 

Vill ha mer av

Just nu vill jag komma igång med terminen i skolan och landa i vardagslunken. Mer vardag då!

Vill ha mindre av

Mindre av fest och restaurangmat. Jag älskar ju det, men nu är sommaren snart slut och vardag och motion går före.

Vill titta på

Jag läser Blonde just nu, av Joyce Carol Oates, och vill se filmatiseringen på Netflix när jag har läst klart. Oates är en av mina favoritförfattare och hon gör ett gott arbete även här.


Vill lyssna på

Jag lyssnar inte på musik så ofta nuförtiden, men jag ska gå på ”styrka i grupp” och träna i höst, och har också förnyat abonnemanget på min gymnyckel till gymmet på Kumlinge, och till träningen är det alltid bäst med AC/DC, Black Sabbath, eller något liknande hårdrocksband, tycker jag. 

Vill ha på mig

Jag vill inte börja med alltför mörka kläder för tidigt. Jag gillar mycket blått just nu. Jag skulle gärna ha en lysande blå rymlig höstkappa i ylle, men har aldrig hittat en. Det ska rymmas tjocka klänningar och tröjor i den. 

Vill lära mig 

Jag vill lära mig mer om konsthistoria, men jag ska inte gå någon kurs i höst, det får vänta lite. Jag ska däremot lära mig att göra en krympburk på kurs i höst, och det ser jag fram emot. Kanske det blir några slevar också. 

Vill hänga på 

Jag vill hänga på gymmet, definitivt. 

Vill dricka

Jag vill dricka mest vatten, men kanske Prosecco eller ett italienskt rödvin ibland på helgen. 

Vill äta

Jag vill äta mycket kål i höst. Jag äter olika sorters kål, både som sallad och i maten. Skaldjur hör också hösten till, och det är jag mycket förtjust i den här tiden.

Utflykter och resmål

Jag ser fram emot att åka till Åbo snart, samt till Lofsdalen i januari. Ibland räcker det med att åka till Mariehamn över dagen eller helgen (händer inte ofta!) och träffa några kompisar. Annars är ju en tur med båten till en holme med lite kaffe med sig hur mysigt som helst. 


Kommentarer

  1. Vad roligt att du har sådant träningsfokus! Det låter verkligen lockande!! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg