Nästan onödig stadsresa

Jag tänkte att jag skulle boka om tiden till tandhygienisten, som jag fick i juli. Tiden var nämligen 15.8., vilket sammanfaller med planering inför och skolstart. Jag ringde dit och fick en tid ”på fredag”, vilket jag sedan kände att jag måste dubbelkolla och ringde och frågade om min bokade tid. Jodå, den var ”på fredag”. Receptionisten hade inte svenska som modersmål, vilket naturligtvis kan försvåra kommunikationen, och jag borde då ha frågat en extra gång också om datumet och inte bara veckodagen. Jag åkte nämligen i godan ro igår eftermiddag. Här sitter jag och väntar på Alfågeln, som just kommer till kajen. 

Jag åkte på hyllan. 
Det är ju fin utsikt när en står längst fram. 
Jag hade ingen brådska, eftersom jag bara skulle till Mattssons och titta lite på skorean. Jag hade faktiskt tur och hittade precis ett par sådana skor jag ville ha. Dessvärre inte till reapris, men med tanke på att jag nästan bara handlat skor på rean, till vansinnigt förmånliga priser, tyckte jag att jag kunde köpa ett par till ordinarie pris denna gång. Jag har tagit en bild, men skon ser brun ut på den, fast de är svarta. 
Det är arcopedico, men med stadigare sula än de jag har haft förut. De är verkligen bekväma. Jag åkte sedan till Lemland och sov där. Jag (trodde) hade tid till kl. 8, så jag var där i god tid. När jag kom in fanns ingen tandhygienist där, eftersom tiden är ”nästa fredag”. Jaha, men då så. Därav min inledning om telefonspråk. Jag åkte och handlade där det var öppet, dvs på Kantarellen. Jag frossade i olika kålsorter, och köpte savoykål, vitkål, rödkål, sommarkål och blomkål. Jag har brysselkål hemma redan, annars skulle jag ha köpt det med. Jag köpte även färska kräftor, eftersom Mats och jag ska passa på att äta färska kräftor, när jag varit i stan på en fredag. Jag åkte också till Fina fisken och köpte vanliga räkor och rökta räkor. Sedan åkte jag till MarieVet och köpte mjukmat till Helge. Så trots att jag inte fick mitt egentliga ärende uträttat, fick jag en del annat gjort, utan stress, och bara det är ju värt en stadsresa. Det värsta är att jag ju måste åka till stan igen, men jag får se om jag kanske bokar om, för vi har ju just börjat skolan då. Jag vill ju inte vara borta redan första skolveckan. Det var ju därför jag bokade om från 15.8. från början. 

Kommentarer

Populära inlägg