Promenad, bastu och god mat


Igår åkte Mats och jag till Bärö. Det var lite varmare än det har varit på länge och soligt. Vi har länge planerat att gå vandringsleden, så vi gav oss iväg.
Det har ju regnat så mycket, men det var torrt och det gick bra att gå. Sen kom vi fram till Skaftö edet. Det var vackert, som alltid.
Det var härligt att promenera vid Delet.
Bergen är vackra och sjön ännu vackrare.
Det blåste inte så mycket, men lite vågor slog mot land ändå.
Vi gick en bit genom skogen på slutet och såg en lång svart orm, men det låg stilla, så det var ingen fara. När vi kom tillbaka till Glada laxen hade vi en fin upplevelse framför oss, eftersom Mats hade bokat bastun åt oss. Mats hade badat i den en gång förut, men det var min första gång. 
Det var otroligt skönt. Det var kallare i vattnet vid Bärö, än på Brändskär, men det var skönt. Efter bastun var det sedan dags att äta. Vi fick trevligt sällskap vid bordet. Sedan valde vi att beställa förrätten Bärötapas, som ju är för två personer. Det speciella är att det är olika små munsbitar varje gång, så aldrig likadant som förra gången. Det var lika gott som alltid.
Mats tog pepparbiff till huvudrätt, men jag valde innerfile och det var otroligt gott.
Mats och vårt sällskap valde Irish coffee till efterrätt, men de hade färska jordgubbar, så det råkade bli glass med jordgubbar igen för mig!😄
Extra gott var det med rostad vit choklad ovanpå. Ja, det var en fin och lyxig dag. På måndag börjar jag jobba igen, så det var en utmärkt avslutning på sommarlovet. 

Kommentarer

Populära inlägg