Sportlov

I morgon är det sportlovets sista dag, eller egentligen var det ju igår, fredag, för helgerna räknas ju inte, när vi ändå har dem annars. Jag har i alla fall haft ett bra lov och jag har fått mycket gjort. I måndags var jag till stan och besiktade bilen, samt åt lunch med Mats. Jag handlade också lite diverse som inte finns i vår butik, som rött garn till exempel. I onsdags jobbade vi med ved. Det var blött och extremt halt. Jag hade icebugsen på mig, men halkade ändå till flera gånger. 

Vi lastade på bilkärran. 
Vi jobbade tillsammans med att klyva och trava veden. På torsdagen jobbade jag ensam, och det blåste och regnade hela dagen. Den bortre häcken skulle fyllas. 
Igen höll jag på att halka omkring på den regnvåta isen. Jag bara undrar hur jag klarade mig utan icebugs. Svaret är väl att det inte gick då heller, men då drog en ju på sig lösa bråddar som satt lite sisådär och ibland ovanpå skorna! Jag hade bestämt mig för att göra klart det som var hemma och var nöjd när jag kluvit allt. Då var jag genomvåt, i alla fall. När jag stängde av vedklyven kom Helge ut och såg efter om jag jobbat på tillräckligt bra.😅 
Det är roligt med vedarbete, så det är ju det som gör att det går, trots att det kan vara obekvämt ibland. 

Kommentarer

Populära inlägg