Lofsdalen, forts.

Det har igen varit en intensiv vecka, men nu ska jag försöka blogga ifatt. Första, eller egentligen andra dagen i Lofsdalen, eftersom vi kom fram på eftermiddagen första dagen, fortsatte med att det blev lite ljusare en stund. Först anades solen bara bakom molnen. 
Sedan tog jag en bild inifrån, genom fönstret. Då såg vi hela solen. 
Ny syns Lofssjön nedanför husen. Nästa dag är 23.1. Det är ett fantastiskt vackert väder. Snön skimrar. 
Jag är nöjd att bara se mig omkring. Jag har ännu inte fått klart för mig vad som är fjäll och vad som är låga moln. 
Det är ganska tomt på folk runt omkring oss.
Det är tydligen helt annorlunda när det är högsäsong. 
Nu börjar det klarna så mycket att det går att se vad som är fjäll. Det ser imponerande ut. Här borta någonstans ligger Idre. Vi ser ljuset i mörkret på kvällarna. 
Efter en stund blir det helt klart ute och vi ser fjället på samma sida som huset helt och hållet för första gången. Mats har åkt över till andra sidan av Lofssjön med skoter och skickar denna bild. 
Högst uppe är det en liten stuga. 
Denna bild tog jag från stugan. Det är så mycket snö. 
Här är det så vackert, med solen och snön. Vi kommer inte ut på altanen, för det är så mycket snö, men det är så härligt. Vi har ju faktiskt haft snö i vinter, men inte så mycket som här. Jag måste också ta en bild på solnedgången. 
På kvällen badar vi bastu och äter gott och bara tar det lugnt igen. 

Kommentarer

Populära inlägg