Konferens i Stockholm och bastubad på Brändskär

Jag åkte till Sverige i början av denna vecka. Det blåste väldigt mycket på vägen dit, men jag klarade mig från illamående på grund av mina åksjukeband, som jag köpte till resan på Hurtigruten. Konferensen skulle hållas på hotell Birger Jarl, så jag hade bokat rum där också. Jag kom fram vid klockan 20, så det var redan mörkt.
Jag hade bokat enkelrum, men det fanns ändå en dubbelsäng, som det brukar göra.
Här är utsikten från mitt fönster.
På marken.
Första dagen handlade det generellt om språkundervisning och riktade sig till lärare i franska och tyska. Andra dagen skildes språken åt, och jag lyssnade på föreläsningar på tyska hela dagen.
Det är ju alltid givande att få lite nya infallsvinklar. Det blåste inte på hemvägen, som tur var. Jag rättade prov hela torsdagskvällen och på fredagen hade jag tid både till gynekologen och till optikern. Jag ser fram emot att få mina nya glasögon nu. Mats fyllde år i fredags och firade med att bada bastu med goda vänner i Eckerö. Vi åkte till Brändskär igår. Det var en fantastisk dag, så vackert väder och med så vackra höstfärger.
Vi badade bastu, vilket var otroligt skönt, ännu bättre än vanligt, eftersom vi inte gjorde det förra veckan, då vi var i Åbo. Jag simmade före bastun och sex gånger i samband med bastubadet. Det var så varmt i luften igår, att det kändes riktigt somrigt. Det blev en vacker solnedgång också.
Vi lagade tacos till middag. Det passade perfekt efter bastun. Jag köpte några ljusslingor till i Åbo, så nu har vi det riktigt mysigt inne. Jag har några ljuslyktor också, i höstfärger.

Kommentarer

Populära inlägg