Vila och vatten

Igår hade Mats lite jobb med brunnen på dagen. Jag ordnade lite med Bildningsnämndens protokoll och annat. Jag gick från skolan och det var mulet, men ändå vindstilla och vackert.
Jag älskar färgerna på hösten.
Vi åkte till Brändskär först på eftermiddagen. Vi badade bastu och simmade, men det blåste på igår, så vi simmade inte före bastun. Det kändes för ruggigt. Det var dock skönt att simma i samband med bastubadet, som vanligt. Jag hade lagat en köttgryta på dagen, så den värmde vi sen. Vi kokade också potatis och satt på södra sidan och åt. Idag har det varit varmare och också idag riktigt vackert.
Jag gjorde gröt till frukost och sen åkte vi och pumpade ur brunnen. Efter en halvtimme pumpade vi igen, och fick 8,5 hinkar vatten. Det är riktigt bra tillrinning. Vattnet luktar gott och har ingen bismak, annat än av leran i röret. Vi ska åka och pumpa en gång till och sedan ska vi bada bastu. Vi vilar så mycket vi kan och läser också. Skönt.

Kommentarer

Populära inlägg