Resa till Åbo

Mats och jag tog tidiga färjan till Åbo igår. Vi åkte till Ikea och Biltema och Dressmann. Jag gick till Marimekko, men hittade inget. Jag hittade dock en handväska på Hennes. På eftermiddagen åkte vi sen till Hamburger börs för att checka in på hotellet till vårt rum.
Vi duschade och bytte om och gick ner till lobbyn och drack ett glas skumvin. Sedan gick vi till Åbo svenska teater. Redan tidigt i våras bokade vi biljetter till Jane Eyre. Tyvärr var det förbjudet att fotografera under föreställningen, men jag tog bilderna innan den började.
Vi hade bokat bord på en av restaurangerna på Hamburger börs efter teatern. Mats åt entrecote och jag valde schnitzel Oscar.
Fönstret är vackert.
Jag älskar vackra miljöer. I morse åt vi frukost i samma rum men i andra änden.
Här hämtade vi maten.
Efter frukost åkte vi ner till Osnäs och Viggen kom ganska omgående. Det var fint akterut, men ganska mörkt.
Förut var det mycket blåare och ljusare.
Det har varit en fin resa och vi har firat Mats födelsedag i förskott. Han fyller år på fredag, men då ska han bada bastu med några vänner, så det blir också bra.

Kommentarer

Populära inlägg