Konsttestarna

Det blev en resa denna vecka också. I måndags kväll åkte vi iväg till Helsingfors, lärare och föräldrar och närmare 70 elever i åk 8. Vi åkte med m/s Gabriella kl. 23.45 från Mariehamn till Helsingfors. I Helsingfors besökte vi teater Viirus och såg en pjäs, som jag tycker att var riktigt bra och proffsig. Detta ingår i ett projekt, som regeringen står för. Regeringen i Helsingfors, alltså. Elevern fick också gå omkring i huvudstaden och se sig om. Jag hittade inget till mig själv på Marimekko, och brydde mig inte om att gå till fler butiker. Jag satt och väntade på att vi skulle samlas och tittade på folk istället. Jag vet inte riktigt vad statyn handlar om.
Vi åkte tillbaka via Åbo, så vi åkte tåg dit. Vi åkte med m/s Viking Grace och kom fram till Långnäs kl.01.00. Det var en rolig och trevlig resa. Jag kan ju nog medge att jag var så trött idag, att jag inte visste vad eleverna heter ibland. Nu är det i alla fall höstlov, vilket nog är så behövligt. Vi har Helge med oss. Han är mycket missnöjd över att vara tvungen att åka i bur, som vanligt.

Kommentarer

Populära inlägg