Färd till Houtskär och Korpo

 

I onsdags åkte vi med båten och hämtade vår gode vän Benny. Vi åkte österut. Här passerar vi Snöbådan. Vi åkte via Houtskär i år, till Näfsby, och gick till Sybarit för att läska oss innan vi skulle åka vidare till Korpo, och Buffalo. På Sybarit serverades för övrigt den godaste Aperol spritzen jag någonsin smakat på på krog. På Buffalo var det dags för de traditionella sniglarna. 
Är
De var lika goda som alltid. Sedan var det dags för de traditionella ribsen. 
De var också lika goda som every year, James. För att inte råka bryta mot traditionen måste jag också äta den traditionella glassportionen. 
Det var ovanligt lite folk och båtar i hamnen, vilket var förvånansvärt. 
Tomma bord har vi nog inte stött på tidigare år. På hemvägen stannade vi på samma plats som vi brukar också. 
Här drack vi ett glas skumvin. Det var vackert när vi fortsatte. 
Det började dock blåsa lite, så jag tog på mig varma kläder. 
Mats styrde mot Skiftet. Det syns att det inte är helt plattlugnt på sjön. 
Mats har som vanligt inte lika mycket kläder på sig som jag! 
Vågorna slog lite mot sidan. Innan vi var hemma hann det dock bli fint. 
Det kändes fint att komma hem efter att ha varit borta nästan hela dagen. 
Solen gick ner över Ämtholm. 
Det är fint med sommartraditioner. 

Kommentarer

Populära inlägg