Dagens lista

 Idag är det första juli, så nu har redan tre veckor av sommarlovet gått. Det är dags att reflektera över fortsättningen på ledigheten.

Jag lånade denna lista från Flora Wistams blogg flora.elle.se

Tre saker jag har skjutit upp: Tvätta fönstren, måla klart fönsterbrädorna, träna med body pump skivstången.

Tre saker jag längtar efter:Jag längtar inte.

Tre saker jag har lagt märke till: Det är färre båtar i farten i skärgården än det brukar vara, vattnet är mycket varmare än det brukar vara, jag gillar sallader allt mer hela tiden, färgglada ska de vara.

Tre saker som gör mig glad: Att Helge mår bra och trivs på Brändskär, när släkt, vänner och bekanta är friska och mår bra, att promenera och träna.

Tre saker jag vill rekommendera: Jag rekommenderar alla att besöka sommarrestaurangerna på Åland, för de är så mysiga. För mig gäller det huvudsakligen restaurang Kastören, restaurang Glada laxen och restaurang Skolan. Alla dessa finns i Kumlinge kommun. Det är fantastiskt, tycker jag. Alla har lite olika inriktning, och det är det som är bra. Jag rekommenderar också alla att inte ha för många måsten på sommaren. Det är ok att läsa, promenera och simma, samt träffa vänner utan att det inte ska vara så komplicerat. Den tredje saken jag rekommenderar är att bada bastu ofta och simma året om, bara det går.


Tre saker jag vill göra snart:
Jag vill åka på sjön med nya snurran och lära mig hur den fungerar, träffa mina kompisar som inte bor på Kumlinge och umgås med gamla vänner som det trots att de bor på Kumlinge sällan blir att träffa ändå.

Kommentarer

Populära inlägg