Vattenkranar


 Vi har haft en solvattenvärmare ett tag. Mats har nu installerat den, så att vi ska kunna få diskvatten utan att värma det på gasspisen. Han har dragit dit vatten, och därmed har jag också fått en kran på baksidan av huset. 



Förut har vi bara haft en kran fram till huset på framsidan. 

Jag har tappat vatten i fyra vattenkannor och några hinkar när jag ska vattna i odlingslådorna. Jag har sedan burit dem runt huset och vattnat. Nu kan jag ha vattenkannorna under huset och vattna så mycket lättare. Nu ser det ut så här vid diskplatsen: 
Det är så bra att kunna fylla på rent vatten direkt från kranen, utan att behöva bära runt huset i hinkar. Om solvattenvärmaren fungerar som den ska blir det nu mycket lättare att diska. Mats har också gjort en hylla under diskbänken, så att disk kan ställas där tills det är dags att diska.

Allt detta fungerar bara medan det är plusgrader, för sedan måste vattnet stängas av, så att inte kranarna fryser. Men då står vi nog inte ute och diskar, heller. 

Kommentarer

Populära inlägg