Frukost

Affären stänger tidigt på måndagar och onsdagar, så jag lyckas oftast få slut på något innan fredag, då jag oftast tar bilen till jobbet och åker och handlar när jag slutar. Jag har inte riktigt vant mig vid och att inte kunna åka och handla när det passar mig ännu. I alla fall fick jag slut på yoghurten igår morse. Jag glömde det när jag åkte hem igår på eftermiddagen, och var utan i morse. Jag hittade dock en gammal fil i kylen, som dög ännu. Jag kollade inte datumet, men den hade inga fel. Jag har dock varken fil eller yoghurt till i morgon, eller jäst att baka med, så nu har jag bakat havrescones till i morgon. I receptet stod det att det skulle vara en matsked socker i, men socker sätter jag aldrig i bröd, så det lämnade jag bort. Jag ska smaka på en när de har svalnat, men de ser ju ätbara ut ändå.

Kommentarer

Populära inlägg