Kallt och snö

Igår tyckte jag att det kändes kallare i huset. Jag förväntade mig dock det, eftersom jag bad Mats sänka temperaturen i helgen, eftersom jag tyckte att det var för varmt inne. När jag vaknade tittade jag ut och såg att det var snö på bilen. Då förstod jag att det var flera minusgrader. Jag funderade om jag skulle våga cykla, med tanke på att jag inte ännu har dubbdäck på cykeln, men så chansade jag i alla fall. Det var riktigt halt där det fanns bilspår, men det gick bra där snön var orörd. Växlarna hade frusit, så jag fick cykla på samma växel hela vägen. Fram kom jag, så det gick bra. Det var en otroligt vacker morgon. Dessa bilder tog jag hemma på gården.
Jag måste också ta en bild från lärarrumsfönstret.
Snön smälte under dagen, och det ska bli varmare igen, men nog kom ju första snön tidigt i år.

Kommentarer

Populära inlägg