Höstlovets första dag

Jag var tvungen att gå ut och fotografera idag. Det blir inte så mycket höstigare än så här, så jag måste passa på innan allt blåser bort.
Igår var Mats hemma på eftermiddagen. Han vilade, eftersom han är förkyld. Mamma har varit här i några dagar den här veckan, så igår åkte jag till min morbror och hälsade på henne, och honom, så klart. Jag tog med mig lite alkoholfritt skumvin och lite ost och kex. Det var trevligt. Mats åkte på jobb igen i morse. Han kommer hem i morgon kväll igen. Jag har plockat, handlat, bytt gardiner och lite annat idag. Jag känner mig bättre efter förkylningen, trots att jag fortfarande hostar lite. Kanske jag vågar mig på en liten promenad i morgon. Jag hoppas att det går bra. Jag vill så gärna börja cykla till jobbet igen. Jag har också kokat en soppa på lökskal idag, som jag väntar på att ska kallna. Jag har redan betat garnet, så jag ska färga det när skalsoppan är så sval att jag kan lägga i garnet. Det känns riktigt skönt att ha tid för lite städning och hantverk i lugn och ro. Jag läser lite däremellan också. Nu ska jag gå och se vad jag ska hitta på att äta idag.

Kommentarer

Populära inlägg