Höstlovslördag

Igår åkte vi till Brändskär ganska tidigt. Det var grått när vi for ut, men sen dök solen upp och lyste upp vassen. Höstfärgerna har ändrat på bara några dagar, så jag är glad att jag fotade allt i tid.
Sen var det nog mera grått igen.
Eftersom vi var tidiga, badade vi också bastu tidigare. Det var skönt att simma, eftersom vattnet hade gått upp lite igen.
Det var så skönt att vara på Brändskär och ta det lugnt. Vi börjar båda bli bättre efter förkylningen, men vi hostar fortfarande. Det var skönt med bastu och simning i alla fall. Idag, söndag, har det regnat i stort sett hela dagen. Mats åkte iväg tidigare, eftersom han ska på valvaka, och jag ska börja plocka ihop snart och ta Odin. Jag ska till tandhygienist i morgon kl.9 på morgonen och sedan lyckades jag också få en tid till Vianor för däcksbyte, vilket var tur. Jag ska också passa på att handla kattmat, gå till Clas Olsson och köpa en ljusslinga till vardagsrummet, osv., osv. Det är mycket att hinna med när man far till stan.

Kommentarer

Populära inlägg