Höst

Det var varmt så länge att det kändes som att värmen bara skulle fortsätta, men nu har det regnat, blåst och varit minusgrader, så hösten är långt kommen. Vattnet, som också var varmt länge, känns redan kallt när vi går och simmar.
Jag var på kurs förra onsdagen, i stan. Dessutom var jag på sykurs på kvällen. Jag passade på att köpa ett syskrin när jag var i stan. Vi har haft ett gammalt i plast, vars lock lossnade för åratal sen, så det är bra att ha ett ordentligt med massor av plats.
Förra helgen åkte vi ut en sväng med Scanticen. Mats kastade drag. Det var kul. Vi bestämde oss för att åka ut igen någongång, men med en kaffekorg nästa gång.
Vi åt tacos på Brändskär i lördags, och satt inne, så bara det visar att vi också måste acceptera att hösten är här.
Det var dock extremt mysigt. Jag har i alla fall varit envis och cyklat till skolan i regn och blåst och allt svalare temperaturer. Det är så skönt. En morgon var det dimma och solsken. Skolan ser mystisk ut!
Det ser fint ut mot byn också.
Jag har faktiskt tagit fram två ljusslingor redan. Den ena är neutral och den andra är blå. Mysigt, tycker jag. Jag satte dem dock på norra sidan, så det är bara jag som ser dem. Jag vill ha en i hallen när jag kommer in, och en i köket, när jag stapplar in på morgonen och sätter på kaffe.

Kommentarer

Populära inlägg