Sykurs och jakt

Igår var jag på sykurs. Jag hade köpt en dragkedja i Mariehamn och nu skulle jag sy fast den. Jag har aldrig i mitt liv sytt i en dragkedja, så det var ju intressant.
Det gick riktigt bra, förutom när själva draget åkte av. De säljer inte dragkedjor med stopp på längre på Tyger och sånt, utan man klipper av en längd och sen sys ändarna fast när dragkedjan sys fast. Jo, förutsatt att man hinner sy fast innan draget åker av. I alla fall hittade jag en dragkedja på Kumlinge andelshandel idag, en traditionell med stopp åt båda hållen. Jag ska sprätta bort den andra nu och sy fast den nya innan nästa gång. När det gäller jakt var inte jag med, utan Mats var på knipjakt igår med vår vän B. Vi ska äta knipor på lördag.
Det blir nog gott. Vi ska på fullmäktigemöte i kväll, så det blir lite enklare mat i kväll.

Kommentarer

Populära inlägg