Brändskär

I fredags åkte Mats och jag till Brändskär på eftermiddagen. Det kändes lugnt och skönt att åka dit. 

Det var väldigt grått och disigt, men det gjorde inget. Lite snö lyste ändå upp. 
Mats badade bastu, men jag får fortfarande inte bada eller simma, på grund av såret med de stygn som finns kvar. Jag vet inte hur lång tid det tar för stygnen att ”smälta”, som det står i skötselråden, men jag väntar tills jag har varit på återbesök. Jag kan ju duscha, förstås, för plåstren är vattentäta. Jag ska gå till apoteket idag och köpa fler. Jag satt i alla fall inne och njöt av lugnet och läste, samt eldade. Det var 0-gradigt när vi kom dit, men det dröjde inte så länge innan det blev varmt inne. 
Jag tände våra elljus, så det blev riktigt mysigt inne, fast det var så grått ute. Vi åkte tillbaka på söndagsmorgonen sen. Det var fint att vara där en kväll i alla fall. 

Kommentarer

Populära inlägg