Långsam promenad

Jag har inte kunnat, eller velat riskera att halka, så jag har inte promenerat på två dagar nu. Idag tänkte jag att nu måste det ju vara snöfritt på vägarna, så jag gav mig iväg. Jag märkte dock att det är väldigt halt. Jag svängde därför till vänster vid Annagården och gick mot kyrkan i stället. Det är bättre att gå på vägen genom Hagan när det är halt, för det är en naturväg, och de är inte lika hala som asfaltsvägar. Jag fick ju gå långsamt, men det gjorde inget. 

Det är ändå ganska fint att gå här. 
Helt plötsligt tittade solen fram i några minuter. 
Det ser kallare ut än det är, för det är runt 0-gradigt idag. 
Solen lyste en liten stund igen innan jag kom hem, men nu är det jämngrått igen.
Det var i alla fall skönt att röra på mig lite. Jag mår alltid bättre när jag får lite motion.

Kommentarer

Populära inlägg