Stadsdag igen

Idag har jag varit på provtagning, samt träffat en allmänläkare, som berättade om provsvaren, en sköterska, som berättade om hur jag ska förbereda mig inför operationen och narkosläkaren, som ska söva mig. Han förklarade hur det görs och rutinerna som gäller med det. Jag får träffa kirurgen igen först nästa vecka, men jag pratade ju med henne tidigare. 
Jag har också hunnit lämna in mina andra glasögon och solglasögonen, så att de också får nya linser, nu när jag har provat de helt nya glasögonen i några veckor. Nu är jag i Långnäs och väntar på Odin. Gränsbevakningens båt ligger här. Tre gränsbevakare kom just hit och gick ombord. De var beväpnade. För en icke-expert såg det ut som om de hade pistol och k-pist, men vad dessa vapen heter har jag ingen aning om. De ser en inte ofta här. 

Sen kom det nån sorts båt också. Det händer alltid mycket här i Långnäs. Det ska bli skönt att komma hem igen. 

Kommentarer

Populära inlägg