Julbord på Smakbyn

Igår åkte Mats och jag till Långnäs med Ejdern. Vi åkte via Lemland, för att tända en brasa, och sen åkte vi mot stan. Vi hämtade min moster Inga först och sedan min mamma och syster. Därefter åkte vi till Smakbyn. Det är en så fin lokal och väldigt juligt där. Ni kan se snön utanför.

Borden dignade av mat. Jag smakade på mycket, men inte på allt, för då skulle jag nog ha spruckit!
Jag älskar ju fisk av alla de slag, så koncentrerade mig huvudsakligen på fiskrätterna, som till exempel rom. Både Mats och jag älskar rom. 
Jag satte inte på gräslök, utan bara rödlök. Här är mamma och Inga.
Mamma tog en bild av Tottan och mig. 
Sen en bild av Mats och mig. 
Efter maten var det dags för efterrätt. Jag smakade verkligen inte på allt nu heller. Det godaste för mig var salmiakfudge. 
Det fanns också ost, och tyvärr var jag så mätt vid det här laget, att jag inte orkade smaka på dem. Mats tyckte dock att ostarna var goda. 
Jag tog ingen bild av den varma maten, men det fanns lådor, köttbullar, revbensspjäll, skinka..osv. osv. Skinkan var supergod och köttbullarna var precis i min smak. Ingen kryddpeppar i, med andra ord. Lådorna var också precis som jag vill ha dem. Riktigt bra. Vi var alla mätta och belåtna i alla fall! Det var fint att åka hemåt i ett snötäckt landskap sen. Jag var ännu mättare när vi kom hem, så det var skönt att bara ta det lugnt resten av kvällen. 

Kommentarer

Populära inlägg