Snö och is


 Igår när vi åkte från Hummelvik till Kumlinge såg det ut så här på sjön. Det ser ut som snömoln, och bara en stund efteråt började det snöa. Det snöade ganska mycket, och de hade lovat mer snö under veckan, så vi insåg att det nog var dags att hämta traktorn från Marskil, så att Mats skulle kunna schakta. Vi satte igång elverket, för att värma motorn och ladda batteriet, eftersom traktorn inte startar när det är kallt. Det var is över hela Marskil nu. 
En blek sol tittade fram mellan grenarna.
På andra stranden var det ljusare. 
Båthusen på vår sida var dock på skuggsidan. 
Vi åkte hem sen, medan elverket stod på. 
När vi kom hem försökte jag hitta solen, och fick faktiskt en bild på den låga vintersolen. 
Vi åkte sedan tillbaka efter två timmar, och Mats fick igång traktorn och körde hem den, medan jag körde hem pickupen. 
Efter två kalas under helgen var vi båda ganska trötta. Mats skulle dessutom tillbaka till stan, eftersom han har jobb denna vecka. Jag sov väldigt dåligt på natten, men bestämde mig ändå för att promenera till jobbet. Jag hade motvind och det var så fruktansvärt kallt. Det värsta är, att det också var kallt i skolan, som det ju är när det blåser. Jag har frusit hela dagen. Nu sitter jag i alla fall hemma, och en brasa sprakar i spisen. Skönt. 

Kommentarer

Populära inlägg