80-årskalas

I lördags var vi bjudna på 80-årskalas. Det skulle hållas på Mormors gröna hus. Jag har ofta hört talas om det, men aldrig hittat dit. Vi åkte till stan på lördag morgon och handlade lite till söndag eftermiddag. Efter det åkte vi till Norrby och sökte efter restaurangen. Det är ju ingen idé att försöka hitta den i mörkret. Vi hittade den i alla fall, och visste precis vart vi skulle åka sen på kvällen. Vi fick sitta vid två bord i olika rum, så vi ”barn” satte oss vid ett bord. Min moster Inga satte sig också med oss sen, vilket var trevligt.  Till förrätt fick vi fisktallrik. Ja, tack, mycket gott var det! 
 Till varmrätt valde vi mellan hjort och vegetariskt, och jag valde hjort. Det var också mycket gott.
Till efterrätt var det efterrättsbord, och det fanns mycket att välja mellan. Jag åt ju så mycket sött på fredagen, så jag var väldigt försiktig. 

Jag tog en pralin, en ischoklad, ett rån och det jag trodde var créme brulée, men visade sig vara rispudding. Allt var gott. Det var en riktigt trevlig kväll, som avslutades med att jag och Mats skjutsade hem min kusin Lolle, hans fru Gun och min moster Inga. Där drack de andra Irish coffee och jag detsamma utan whiskey. Vi hade väldigt trevligt. Hoppas att vi träffas igen snart. 

 

Kommentarer

Populära inlägg