Höstlov

Nu är det höstlov. Jag åkte iväg till Snäckö efter skolan och ställde mig i kö till Mergus. 
Det kändes ganska kallt, så jag gick och satte mig i containern, för där är det varmast. 
Det är också lite mer plats mellan sätena där. 
Det finns också en toalett. Det går inte att se ut när en sitter, för fönstret är lite för högt, men det är ljust och öppet i alla fall. 
Det var vackert på sjön. Mitt mål var att åka till hotell Arkipelag, för att fira första höstlovskvällen. Mats fyllde också år förra veckan, så det var en födelsedagspresent samtidigt. Mats kom från sina möten precis samtidigt som jag kom dit, så det var bra. Vi checkade in och fick vårt rum. Här är utsikten från rummet. Så fint! 

Rummet är otroligt fint. 

Badrummet går i grönt med ett handdrejjat handfat. 
Duschen känns också lyxig, med sitt gröna kakel. 

Vi drack lite skumvin och tog det lugnt på rummet en stund. Mysigt. 
När klockan blev 17.00 öppnade bastuavdelningen, så då gick vi ner. Vi badade bastu och simmade och badade igen flera gånger. Så härligt. Sen gick vi upp igen och klädde på oss och gick ner till Compagniet för att äta. 
Vi drack en fördrink i soffan först. Sedan beställde vi två smårätter. Jag beställde oxcarpaccio. Det var otroligt gott. 
Jag beställde också en lobster slider, och det var också fantastiskt gott. 
Det var ju inte läge att beställa en stor huvudrätt efter detta, så vi beställde hamburgare. 
Så klart måste jag också äta lite glass och Mats dricka en Irish coffee, så som vi alltid gör. 
Det var skönt att bara gå upp till rummet sen, istället för att sätta sig i en kall bil. 
I morse när vi vaknade upptäckte jag till min förfäran att det hade snöat på natten. 
Jag har ju inte bytt till vinterdäck ännu. Vi antog ändå att det skulle hinna smälta. Vi gick ner till frukosten vid åttatiden, vilket ju är ganska sent för oss. 
Sen åt vi en god frukost och jag drack tre koppar kaffe. Nu har det börjat blåsa och snön har smält. Nu ska jag snart åka till optikern och kolla synen. 

Kommentarer

Populära inlägg