Kall flätning

Idag har pilen legat i blöt väldigt länge, men det har varit så kallt. Jag undrade hur den skulle kännas, men den var perfekt. 

Det var så kallt idag att jag tog på mig vindtäta byxor och vinterstövlar, vinterjacka och mössa. Jag måste ändå gå in och värma mig regelbundet. Det kändes så roligt att fläta att det ändå var värt det. 

Jag valde att göra en vanlig botten, trots att jag egentligen föredrar fransk ostbotten, men jag hade inte tillräckligt lång pil för att få en tillräckligt stor botten. Den blev ganska lagom stor så här. 
Det var roligt att fläta med så smidig pil. 
Jag ska ha den till tvättkorg, så det ska inte vara handtag till den. Jag satte den på en pall, för att kunna se färgerna på håll, och jag tycker att färgerna är fina. 
Det är så spännande att se hur det ser ut när det är klart, för pilen är brun, men i olika längd, beroende på flätningen. 

Kommentarer

Populära inlägg