Tur med Mergus

I fredags åkte jag med Mergus för första gången. Det var helt fullt med bilar. Jag gick upp i salongen. 
Jag gillar inte de små sittplatserna, och att en måste trängas så nära någon annan. Jag gillar heller inte de små fönstren som är på fel plats i förhållande till stolarna, så att en måste svänga sig bort för att se ut. Jag gillar heller inte att det inte finns bord att ställa koppar på. När det inte finns något kafé eller någon kaffeautomat, måste en ju ha med sig kaffe och det finns ingen plats att ställa korgen, så att andra inte snubblar på den. 
Jag fick åka ombord först och ställa mig längst fram. Det fick jag ofta på Grisslan på sin tid också, eftersom min bil är ganska liten. Det skvätte över lite vatten, men det blåste inte så mycket, så det var inte så farligt. Solen sken och det var lite nostalgi från Grisslantiden. Det var en solig och fin dag, men det kan ju se annorlunda ut på vintern när det är kallt. Just trappan upp till salongen är en riskfaktor. Det återstår att se. Oavsett, nog saknar jag Odin.🥲

Kommentarer

Populära inlägg