Svepaskkurs

I morse när jag vaknade steg jag upp som vanligt och tänkte att det blåser ganska mycket. Jag hann inte tänka så mycket mer, innan jag märkte hur mörkt det är. Lampan tände inte när jag skulle tända den. Det var strömavbrott. Det blev inget kaffe i morse. Tur att jag duschade och tvättade håret i bastun igår. Jag for iväg till kursen och kom dit en kvart innan den skulle börja. När jag gick in var alla andra där. Det kändes mycket konstigt. De diskuterade vart vi skulle åka. Det slutade i alla fall med att jag och Berit åkte hem till dem och hämtade deras elverk och en lampa. Vi åkte tillbaka och började kursen i alla fall. Jag började med att skära en tunn, tunn träbit. 
Jag skar också ut en bit till locket. Sen började jag såga ut locket och botten.
Jag sandpapprade själva asken och delen som ska sitta fast i locket. 
Jag sandpapprade botten och locket länge. 
Remsorna blöttes och ångades och vreds runt mallen. 

Nu är det bara att vänta tills i morgon då de har torkat. Det är verkligen roligt att göra en svepask, och det ska bli så roligt att se hur den blir i morgon. 

Kommentarer

Populära inlägg