Vävning, keramik och växtfärgning

Nu måste jag snart skärpa mig och ta itu med grammatiken, men jag har en vecka på mig.... Idag har jag gjutit mera skålar, samtidigt som jag väntar på resultatet av gårdagens glasering. Jag har också varit på vävkurs och börjat reva. Ska fortsätta i morgon. Kanske kan börja väva pläden om två veckor i alla fall. Nu har jag kokat svamparna jag fick av Sara och idag la jag i garnet. Det har stått på i en timme och har en mycket fin röd/rödbrun färg. Ska bli spännande att se hur det ser ut i morgon.

Kommentarer

  1. Alltid lika trevligt med en nyuppsatt väv, att väva plädar är lugnande, tankarna kan röra sej fritt det enda man behöver tänka på är inslagstätheten. Jag har varit på Kumlinge på semester flera gånger, en underbar liten ö.
    Lycka till med vävningen

    SvaraRadera
  2. Hej! Såg din kommentar först nu! Jag håller på med min andra pläd nu, med växtfärgat garn, och visst är det lugnande! Jag ska väva en tredje, men sen får det vara nog för denna gång. I sommar ska jag väva mattor och poppana!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg