Höstlov

Jag njuter av att vara ledig i några dagar. Mats jobbar, men kattorna och jag får vara på Kumlinge några extra dagar.
Jag har också gett fåglarna mat, nu när det är höst på riktigt.
Jag var på gymmet i morse. Jag gick på löpbandet och tränade med vikter, så vi får se om jag får träningsvärk. Jag och mina elever bar annars alla våra möbler från modulen in till skolan igår, så träningen idag kanske håller träningsvärken från igår borta. Vårt klassrum är inflyttningsklart på måndag. Det ska bli så skönt att vara inne i skolan och ha ett lite större klassrum. Sen ska vi inte tala om att det också är nymålat och fint. Här är en höstbild. Björkarna börjar tappa sina löv. Gräsklipparen är i Lemland, så gräset får vara oklippt och löven kvar på marken.
Igår stod det en älgko med dubbelkalv på en åker i byn när jag körde upp från Snäckö färjfäste. Stora och fina var de. Jag har en uppsats som ska lämnas in på söndag, så jag har inte så mycket tid att njuta av naturen som jag skulle önska, men det är som det är. Jag får titta på fåglarna genom fönstret.

Kommentarer

Populära inlägg