Förberedelser

Så fort vi har varit lediga denna vår har Mats och jag försökt jobba på Brändskär. Det har ju varit lite väderberoende också, kan man ju lugnt säga. Nu börjar det närma sig i alla fall. Denna helg ska vi gjuta de sista plintarna. På måndag börjar själva bygget. Då ska vi ha hjälp av byggare. Virke kommer idag på färjan. Jag tvättade traktorkärran igår.
Sedan skulle kanterna på.
Vi behöver ju mat till arbetsfolket, så jag har bakat bullar till kaffet och bröd till maten.
Eftersom vi kommer att ha fullt upp nästa vecka förbereder jag luncherna denna vecka. Det ska vara sånt som är lätt att värma. Jag har lagat köttgryta idag. Den ska frysas in. Jag tillsätter grädde när jag värmer den.
Jag ska också laga en makaronlåda idag, bara köttet tinar. Det går bra att frysa och ta fram och värma. Jag ska också förkoka kött till köttsoppa. Jag använder älgkött till allt, eftersom vi har det. Det blir också pyttipanna en dag, men den steker jag nästa vecka. Jag har i alla fall köpt skinka och korv och kokar extra mycket potatis när vi äter grytan. Jag hoppas bara att vädret är byggvänligt nästa vecka!

Kommentarer

Populära inlägg